Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος Ν. Ιωνίας

Αρχική » Άρθρα » Ελληνική ταινία μικρού μήκους μιλά για την κρίση σε μόλις 8 λεπτά

Ελληνική ταινία μικρού μήκους μιλά για την κρίση σε μόλις 8 λεπτά

Άρθρα

ακ-1«Πώς αντιδρούν τα περισσότερα άτομα αν, από τη μια μέρα στην άλλη, βρεθούν χωρίς εργασία; Όταν μάλιστα, για λόγους εντελώς άσχετους με τις εργασιακές τους ικανότητες, η απόλυσή τους συνεπάγεται την είσοδό τους σε ένα μακροχρόνιο και αδιέξοδο καθεστώς ανεργίας; Άραγε, πώς τα άτομα αυτά – αλλά και η κοινωνία στην οποία ανήκουν – επιχειρούν να «διαχειριστούν» και «εκλογικεύσουν» την κατάσταση αποστέρησης του κοινωνικού τους ρόλου, που βιώνουν εξαιτίας της απώλειας ή της αδυναμίας εύρεσης εργασίας;»

Η ελληνική ταινία μικρού μήκους, White Collar, ταξίδεψε σε είκοσι χώρες ανά τον κόσμο και σε σχεδόν πενήντα Διεθνή Κινηματογραφικά Φεστιβάλ, αποσπώντας και δύο βραβεία. Η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται σε ένα παράλληλο, όχι όμως τόσο μακρινό σύμπαν, στο οποίο οι πολίτες της χώρας είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για μία θέση εργασίας. Με την ανεργία να καλπάζει, σύντομα οι πολίτες θα είναι διατεθειμένοι να σκοτώνουν κυριολεκτικά για μια θέση εργασίας… Ετσι φαντάζονται το δυστοπικό μέλλον στην Ελλάδα της κρίσης οι συντελεστές της ταινίας .

Όπως ήταν αναμενόμενο, με την εξάπλωση της παγκοσμιοποιημένης αγοράς εργασίας, τέτοιου είδους θέματα απασχολούν την πεζογραφία, το θέατρο, τον κινηματογράφο· και θα συνεχίσουν να απασχολούν, μέχρις ότου γίνει σεβαστό από όλες τις πλευρές ότι πρέπει να υπάρχουν (και να εφαρμόζονται) αρχές και περιορισμοί στον τρόπο λειτουργίας της. 

Πιο συγκεκριμένα, έχει θεσπιστεί ένας νέος τρόπος διεξαγωγής συνεντεύξεων εργασίας, κατά τον οποίο οι τελικοί τρεις υποψήφιοι απαντούν σε ερωτήσεις γύρω από τη θέση που διεκδικούν και όποιος απαντάει λάθος, παίζει ένα ιδιόμορφο τύπο ρώσικης ρουλέτας. Έτσι, ο τελικός επιζών παίρνει και τη θέση εργασίας.

Θα μπορούσε να είναι η …κινηματογραφική εκδοχή και μετεξέλιξη του προ δεκαετίας θεατρικού «Η Μέθοδος Γκρόνχολμ» του Καταλανού συγγραφέα Τζόρντι Γκαλθεράν (2003).

Ο Γκαλθεράν που ανέβηκε επί σκηνής με ιδιαίτερη επιτυχία το 2013 από το «Θέατρο Τέχνης» καταγγέλλει το σκληρό εργασιακό περιβάλλον του σύγχρονου καπιταλισμού. Στήνοντας την πλοκή με σασπένς, φέρνει το θεατή αντιμέτωπο με συνεχείς ανατροπές, για να τον οδηγήσει σε ένα απρόβλεπτο τέλος.

Στη »Μέθοδο Γκρόνχολμ» η υπόθεση είναι γραμμική: oι τελευταίοι τέσσερις υποψήφιοι για μια θέση ανώτατου στελέχους σε μια σημαντική πολυεθνική εταιρεία συναντώνται και υποβάλλονται στις τελευταίες δοκιμασίες της διαδικασίας επιλογής, δοκιμασίες οι οποίες, ακροβατώντας στο παράλογο, δε φαίνεται να έχουν καμία σχέση με αυτή καθαυτή τη θέση εργασίας. Όλες οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται οι υποψήφιοι, όσο απίστευτο κι εάν φαίνεται, είναι εμπνευσμένες από πραγματικές τεχνικές επιλογής προσωπικού! Το μόνο πράγμα που κάνει το έργο είναι να φτάσει τις δοκιμασίες στα άκρα, χωρίς να κρύψει το κωμικό στοιχείο που υποκρύπτεται σ’αυτές.

Η ταινία White Collar, αποτύπωσε κι αυτή τη σκληρότητα που επιδεικνύουν οι προϊστάμενοι χάρη στην ψευδαίσθηση της δύναμης που η θέση τους τους παρέχει, όσο και τον ταπεινωτικό συμβιβασμό των υποψηφίων σε τεστ που ακυρώνουν κάθε έννοια αξιοπρέπειας και προστασίας της προσωπικής τους ζωής.

Το μοντέρνο γίνεται διαβολικό, και η λογική γίνεται το εργαλείο του διαβόλου. Δίνει όμως την ευκαιρία να αναδειχθεί ο ανθρώπινος Νους στο όργανο που διεκδικεί την κυριαρχία στο σύμπαν.

Η ταινία White Collar,συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, με σημαντικότερη την προβολή της στο Comic-Con International, ένα από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ παγκοσμίως, που διοργανώνεται στο San Diego των ΗΠΑ! Επίσης, η ταινία απέσπασε το δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας της στο Sand Dune International Short Film Festival της Ινδίας, από 19 έως 20 Δεκεμβρίου 2015 , ενώ πρόσφατα πήρε ειδική διάκριση για το σενάριο της στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Λάρισας – Artfools.

Τη σκηνοθεσία του White Collar υπογράφει η Ναταλία Λαμπροπούλου και το σενάριο ο Σωτήρης Πετρίδης, ενώ πρωταγωνιστούν οι Αναστάσης Ροϊλός, Κυριάκος Δανιηλίδης, Ιωάννα Λαμνή και Τάσος Μπαρνιάς, ενώ άλλοι βασικοί συντελεστές είναι οι οι Θανάσης Κωνσταντόπουλος (Διεύθυνση Φωτογραφίας), Τάνια Ναναυράκη (Μοντάζ), Κατερίνα Κολλιοπούλου (Σκηνογραφία/Ενδυματολογία), Γιάννης Λιόλιος (Ειδικά Εφέ), Αποστόλης Μπαρουξής (Ηχοληψία), Αναστάσης Πετρέλης (Sound Design), Δέσποινα Τριανταφυλλίδου (Associate Producer) και Σοφία Βουλαλά (Μακιγιάζ), τέλος τη μουσική υπογράφει ο Θοδωρής Παπαδημητρίου.

Η ίδια ομάδα έχει δείξει το δείγμα γραφής της και με προηγούμενες παραγωγές, όπως η ταινία ” Το μπαλόνι”, που προβλήθηκε σε 18 Διεθνή Φεστιβάλ αποσπώντας 2 βραβεία και η επίσης μικρού μήκους “e-Social”, που συνεχίζει ακόμη την μακρά της πορεία, αριθμώντας πάνω από 30 Διεθνή Φεστιβάλ ανά τον κόσμο και 5 βραβεία.

Άρθρα

Αρέσει σε %d bloggers: